TMMOB
Gıda Mühendisleri Odası

EĞİTİMSTAJ KOMİSYONUNDAN ÇAĞRI

MERKEZ
Yayına Giriş: 11.06.2010 Son Güncelleme: 11.06.2010

Sayın Üyelerimiz,


20.05.2010 tarihinde bazı üyelerimizin katıldığı ilk toplantımız gerçekleşti. Yapılan görüşmelerde acil çözümlenmesi gereken konuları belirledik ve çözüm adımlarını tespit ettik.  Ancak çözümlerin sadece odamızın ilgili organlarının çalışması ve gayreti ile gerçekleştirilemeyeceğini düşünmekteyiz. Bu nedenle bütün üyelerimizin görüş vermeleri ve çözümlere bilgi, fikir ve fiili olarak katılmaları gerektiğini bilmekteyiz. Verimli, fayda sağlayan ve işe yarayan aktivitelerin gerçekleştirilmesi için tüm oda üyelerinin ve Gıda Mühendisliği öğrencisi arkadaşlarımızın katkı ve çabalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu konuda bizi yalnız bırakmayacağınıza eminiz.

Öncelikli olarak gerçekleştirilmesi gerektiğini düşündüğümüz çalışmalar aşağıda başlıklar halinde verilmiştir.

1- Odamız öncülüğünde verilebilecek eğitim konularının belirlenmesi.

Arkadaşlar, belirlenecek eğitim konularının sadece gıda ile ilintili olması gerekmemektedir. Bugüne kadar mesleğimizi gerçekleştirirken yardımcı olacak, mesleki bilgiyi arttıracak ve bilinmesi şart olan ve uygulamada yer almaları gereken konularda (ISO 9000, HACCP, ISO 22000 vb.) eğitimler verildi ve verilmeye devam edilecektir. Ancak yaşamın, sadece kişilerde var olan mesleki bilgilerle sürdürülemeyeceğini, bu bilgilerin yanı sıra farklı konularda da birçok şeyin bilinmesi gerektiğine inanmaktayız. Gıda mühendisi olsun ya da olmasın kişilerin hem yaşamda ihtiyaç duyabilecekleri hem de kariyer planlamalarında ihtiyaçları olabileceğini düşündüğümüz konularda da eğitim verebilen bir mesleki örgüt olmayı hedeflemekteyiz. Bu tür eğitimlerle (Dış Ticaret, Girişimcilik, Etkin Konuşma, Beden Dili, Mevzuat, Analitik Düşünme vb.) hem gıda mühendisi arkadaşlar hem de öğrenci arkadaşlar yaşama daha hazır ve daha donanımlı hale geleceklerdir. Eğitimlerin çeşitlendirilmesi kişilere, farklı bakış açısından bakabilme, ufkunda genişleme, yaklaşımlarında daha detaylı düşünebilme ve değerlendirme yeteneği kazandıracaktır. Bu nedenle hem çalışan arkadaşlardan hem de öğrenci arkadaşlardan eğitim konusu belirlemede yardımcı olmalarını ve eğitim konusu önermelerini istemekteyiz.
 
2- Eğitimci havuzunun oluşturulması,

- Belirlenecek eğitim konularına paralel olarak bu eğitimleri verebilecek eğitimcileri de belirlemek gerekmektedir. Eğitimcilerin eğitim konuları doğrultusundaki yeterlilikleri önem taşımaktadır. Eğitimcilerimizin mutlaka üniversite mezunu olması gerektiğine inanmamaktayız. Bu nedenle verebileceği eğitim konusunda referanslarının yeterliliği eğitimci olarak değerlendirilmelerinde belirleyici olacaktır. Bu çerçevede eğitimcilerin referanslarının üyelerimiz ve öğrenci arkadaşlarımızın olması da önem taşımaktadır.

- Üye ve öğrenci arkadaşlarımızın kendilerinin eğitim verebilecekleri konular varsa bunları önermelerini ve eğitimi vermeye talip olduklarını söylemelerini istiyoruz. Çünkü sektör içinde çalışan üyelerimizden de çalıştığı sektörle ilgili eğitim vermesi istenecektir.

- Ayrıca eğitimci özelliklerinin de belirlenmesi gerektiği açıktır. Bu konuda da çalışmalar yapılmaya başlanacaktır.
    
3- Sektör sorunlarına cevap verebilecek eğitimlerin oluşturulması:

Sektörde yaşanan sorunların belirlenmesi ve sorun giderici eğitimlerin düzenlemesi gerektiğine inanmaktayız. Bu tür eğitimler; sektörde çalışan kişilerin gelişmesine,  işletme sahibinin sorunlara doğru bakış açısı geliştirmesine, işletmede çalışan gıda mühendisi arkadaşların bilgilerinin artmasına ve işletmelerde daha başarılı olmalarına neden olacaktır. Sadece güvenli gıda üreten değil, aynı zamanda daha verimli, daha katma değeri yüksek işletmelere ulaşılmasını sağlayacak eğitimlere yer verilmesi düşünülmektedir.

Yukarıda bahsettiğimiz konularda gıda mühendisi ve öğrenci arkadaşlardan bilgi ve faaliyetlere katılım desteği istemekteyiz.

Birlikte olmak ve birlikte başarmak istiyoruz.


TMMOB GIDA MÜHENDİSLERİ ODASI
EĞİTİM - STAJ KOMİSYONU

Okunma Sayısı: 909