TMMOB
Gıda Mühendisleri Odası

TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER ÇALIŞTAYINA KATILDIK

TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER ÇALIŞTAYINA KATILDIK
İZMİR
Yayına Giriş: 24.11.2016 Son Güncelleme: 24.11.2016

 

İzmir İl Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü tarafından "Tıbbi ve Aromatik Bitkiler ile Boya Bitkileri Yetiştiriciliğinin Geliştirilmesi Projesi" kapsamında 15.11.2016 salı günü Balçova Kaya Termal Otel`de gerçekleşen "Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Çalıştayı"na Şube 2. Başkanımız İnci ÖZER katıldı. İnci ÖZER`in çalıştay notlarını paylaşıyoruz;

  

  • Dünya`da TAB ticaret hacmi 60 milyar $ Türkiye`nin ihracatı 180 milyon $.

  • 37 ilde TAB yetiştiriciliği yapılmakta.

     

     

  • Konu ile ilgili daha önce 4 toplantı yapılmış;

  1. Itri_tıbbi ve boyar bitki yetiştiriciliği,

  2. Talebe uygun yetiştirilmesi,

  3. Kaynakların korunması,

  4. Kırsal kalkınmanın sağlanması.

     

    İZMİR`DEKİ ÇALIŞTAYDA HEDEFLENEN

  1. 1.Pazar ihtiyaç analizi,

  2. Pazarlama Stratejisine dair verilere ulaşmak.

     

    Pazarlama Stratejisi;

  • Kalite iyi değilse tüketim olmaz.

  • Üretim-Tüccar-İhracatçı-Tüketici zinciri çok önemli ve zinciri tersten kurgulayarak tüketici talebine göre üretim planmak gerekiyor.

  • AB ülkelerinde pestisit kalıntı oranı sıfır olduğu için organik üretim çok önemli, ABD pazarında birkaç yıla sıfır pestisit uygulamaya başlanacak.

  • Üretim planlamasının il müdürlüğü ile irtibatta bulunularak yapmak önemlidir.

  • OGM ve GTHB bakanlığının TAB üretimi için birlikte çalışması gerekmektedir.

  • Kalite, maliyet, innovasyon, katma değerin tüketim göz önüne alınarak planlanmalı ve üretim sonrasında planlanan şekilde yapılmalıdır.

  • İhraç edilen ürünlerin Türkiye de denetimleri yapılmasında eksikler var, bu nedenle yurt dışından geri dönüşler var, denetimlerin iyi yapılması önemlidir.

  • Türkiye de devlet kurumları arasında ve üretici, ihracatçının da bu kurumlarla ilişkilerinde koordinasyon eksikliği bulunmaktadır, bu durumda ciddi sorunlar yaratmaktadır. Koordinasyon sağlanması için önlemler alınmalıdır.

  • Pestisit kalıntısı tayin laboratuarları arttırılmalı ve destek verilmelidir.

     

    ÖNERİ

  • Maliyet yönetimi

  • İhracatçı, pazarlamacı, üretici platformu olmalı ve iletişim ağı iyi kurgulanmalıdır.

  • Marka yönetimi, coğrafi işaretleme konularına öncelik verilmelidir.

  • Kaliteli (tüketicinin istediği kriterde) ürün üretilmesi öncelikle sağlanmalıdır.

  • Koordinasyon yönetimi kurgulanarak işlerlik kazandırılmalıdır.

Okunma Sayısı: 255